czwartek, 23 czerwca 2016

Jak narysować oko?

W internecie można znaleźć tysiące tutoriali dotyczących rysowania oczu, jednak mimo to zostałam poproszona o wykonanie własnego, więc zapraszam :)


Oczywiście zaczęłam od prostego szkicu, standardowo - tylko kontury, bez zaznaczania cieni.


Gałka oczna jest kulą, więc aby nadać jej trójwymiarowości, wypełniłam część przy powiece oraz linii wodnej szarą kredką.


Markerem w kolorze Satin pokryłam skórę, w ciemniejszych miejscach nałożyłam dwie warstwy. Wy oczywiście możecie to zrobić kredkami, farbami lub inną ulubioną techniką.



 Dołożyłam również koloru Blush.


Na kolor bazowy tęczówki wybrałam Lavender.


Nałożyłam również Powder Blue…


oraz Royal Blue, na który jeszcze raz nałożyłam Powder Blue, by kolory się połączyły.


Czarną kredką zaznaczyłam źrenicę, obwódkę tęczówki oraz linie rzęs.


Białym cienkopisem dodałam odbicia światła.



 Kolory markerów bardzo szybko bledną, więc aby oko nie wydawało się tak płaskie, zacienione miejsca zaznaczyłam kolorem Coral. Szarą kredką namalowałam również lekki cień pod okiem.


Brwi namalowałam brązową kredką,  a rzęsy czarną.

Przy rysowaniu rzęs pamiętajcie, że nie wyrastają one z gałki ocznej (jak często początkującym zdarza się rysować), lecz z powieki. Równie częstym błędem jest rysowanie rzęs jako prostych kresek, gdy w rzeczywistości są one wywinięte.


Na koniec kolorem Sandstone zaznaczyłam załamania powiek.


 EDIT: Jedna osoba zwróciła mi w komentarzu uwagę, że zapomniałam o linii wodnej i rzeczywiście tak jest. W najbliższym czasie postaram się to poprawić, a teraz po prostu przypominam, że takie coś istnieje :)


Jak widzicie narysowanie oczu jest naprawdę łatwe, a ile osób rysujących, tyle sposobów ich rysowania, z czasem pewnie wypracujecie własny.

Mam nadzieję, że poradnik był chociaż odrobinę przydatny. Byłoby mi bardzo miło, gdybyście pozostawili po sobie ślad w postaci komentarza (może wstawicie oko narysowane przez siebie?), abym wiedziała, czy tego typu posty Wam się podobają i czy chcielibyście ich więcej.

Standardowo zapraszam do dodania mnie na snapchacie: szjori.

13 komentarzy :

  1. Wszystko super, ale na początek przydałby się poradnik jak naszkicować oko XD

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobry poradnik Olu + świetny efekt :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Może teraz poradnik jak narysować nos? Zawsze mam z tym problem :C
    ~Cathleyn
    ~Aga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Postaram się coś zrobić, chociaż nos też nie jest moją mocną stroną :D

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Taaaak, też to zauważyłam, niestety już po fakcie :D

      Usuń
  5. Myślę, że post bardzo przydatny. Ja również mam problem z tą linią wodną. Jakoś nigdy nie potrafię zrobić jej w miarę "realistycznie". Podziwiam Cię, za umiejętność tak dobrego łączenia markerów z kredkami, bo jeśli chodzi o mnie, to jest mój koszmar.
    Swoją drogą chętnie zobaczyłabym post o szkicu twarzy i proporcjach w portrecie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję! Postaram się coś zrobić (;

    OdpowiedzUsuń
  7. Zrobisz, jak narysować szyję lub głowę? Bym trochę poczytała i może się czegoś nauczyła

    OdpowiedzUsuń